31 Aralık 2008 Çarşamba

"O"

I. Erkek

düşlerim;
kara kefenimle, ruhumu attılar dipsiz uçuruma
toprağın parçalara ayırmasına aldırmadan yokoluşumu izlediler
buğulu bakışlarım yıldızlara bakarken acım bir an dönmesin
gecenin, dermansız halimi bir an düşmanımdan sakınmasını diledin.
"beni unutma";
sönük birkaç kelime, nefes olsada atılsa uzaklara, bir kulağa
zor halim engin dalgalara kapılıp ruhunu yitirmeden önce,
sarhoş zihnim, açıklanması zor bir olasılıksızlığa çabalarken
onun o kötülükten ve çirkinlikten uzak varlığıyla buluşsa.
düşledim;
kara tahtında oturan, korkum olan, ölümün efendisi Azrail
konuşmaktan aciz, bir kuru yaprak kadar hayattan nasibini almış
tanrının günahından sakınan ben, hangi cezanın kefenine giydirildim
gecenin beni elleriyle sarsıp, bedenimin parçalanmasını izlemesi niye?
yıldızlar şahittir;
O yanıma yaklaştı, gögsümü yardı, ruhum çekilip son nefes anıma kadar
deli dalgalar gibi gözyaşlarım toprağa karıştı, tohumladı bereketle
güzel gece son bir çığlık atabilseydim, haykırıdım yedi katın üstüne
duysunlar korkum ölümüme değil, nefesimin yetmeden O'nu kaybedişime.


II. Kadın

gölgen;
kara bulutlar semayı sarmadan öncede kötülüğün varlığını hissettim
gökgürültüsü korkutucu bağırışlarına, damlalarıyla eşlik edince,
ayaklarımın dibinde oluşan su birikintisinden gördüm boşluğu
suyun bakışlarında beliren yüzünde, en derinden kalbimi deşti acın.
"seni unutmam";
bahar çiçeklerinin rüzgarda sallanışı kadar narin, titredi bedenim
kanayan bu kalbin yakarışları, hüzünlü bir sarkının dizelerinde anlamlıydı
sonsuza ulaşmayı iştememiştim hiç, varlığını kaybettiğimi bilene kadar
sessiz çığlığının tutkuma karıştıgını söylemem mutlu edermiydi seni?
Azrail;
kara düş, en dizginlenmez kabuslar bile yaşatamaz verdiğin korkuyu
ölümün anahtarını taşıdığın elin, yokettiğin sevgimden daha ağır yük
kalp atışlarımdan daha gürültülü değil, sana yaklasan ayak seslerim
gecede silüetin altında hüzünlü bir bakışmı görmeyi umuyordum?
yıldızlar şahittir;
masalın sonuna yaklaştık, ölüm kaybediş olmamalı sevgimi tüketemediyse
kasvetli ölüm, aşkımı sahipsiz bırakıp, gözyaşlarına boğulmasına izin verdin
en son anında bile adımı yakarmaya çalışan, kendi ruhunda beni arayan
en güzel anların sahibi, kalbimin sahibi, O'nu ölümle paylaşmayı dilermiydim?

28-gece29kasım08

1 yorum:

Mandinka dedi ki...

gecenin bu vaktinde karıştırdım fantaya kolayı hehe hem içiyoruum hem okuyoruum hayat bu be:) sen yaz hep ya, yaz be ya, yaz hep!!!!

!!!karanlık odamı yalnız senin ışığın aydınlatır!!!